Hooldus ja remont
 

DiiselGeneraatorid

 

Diiselgeneraatorite hooldus, remont ja ümberehitus

Kui asjade ja inimeste jõude hoidmine neid paremaks teeks, istuks vabariigi suusakoondis juba täna diivanil ja ootaks 2014 Sotši olümpiamänge. Kerge liikumine on kasulik igale inimesele ja seadmele. Sestap peab ka diiselgeneraator ennekõige käima, käima korra kuus ja vähemalt 1 tund ning koos koormusega. Siinjuures pole vahet, mis diiselmootoriga tegu, seda kirjutavad ette kõik mootorite tootjad ja teistpidist väita on väga lühinägelik. Kui mootor seisab, siis õli ei pääse mootoris liikuma ja tekivad vaigud õlituskanalites, õli ei segata ja ei tiirutata mootoris ringi. Kuna õli on mootoris karterisse vajunud, siis ülejäänud mootor hakkab seest korrodeeruma. Jahutusvedelik tahab samuti mootoris ringi käia mitte mootori madalamatesse punktidesse sadet tekitada. Kütusepump väsib samuti kui ei saa korralikult liikuda. Kui mootor ei käivitu peale pooleaastast seismist, siis ärge üllatuge  mehhaaniku vastuse peale, et ei peagi.

Tekib küsimus, et kas mootorit võiks “treenida” ilma koormuseta? Vastus on, et pigem mitte – ilma koormuseta mooto töö on mootorile isegi veel hävitavam, sest diiselgeneraatori mootor on ette nähtud tööks püsivatel pööretel 1500p/min. Ilma koormuseta tööl tekib koheselt õlikulu, õlirõngad kolvil ei suru piisavalt silindri pinnale ja õli pääseb silindrisse, tahmab ära klapid, turbo ja heitgaasi torustiku. Heitgaas pääseb karterisse ja hakkab muutma õli oma aluselisest olekust happelisemaks. Seega kui peate mootorit ilma koormuseta käia laskma siis mitte üle 5 minuti. Testimine mootori nimikoormusega oleks ideaalne. Kui koormust ei ole või on alla 40% seadme nimivõimsusest (tulekaitse seadmeid käitavad diiselgeneraatorid), siis on soovitav leida testimiseks lisakoormus. Lisakoormuseks kasutatakse kas välist koormuspinki või paigutatakse väljuvasse õhukanalisse soojapuhurite tennid, ventilaator on ju generaatori jahutuse näol olemas. Pidevas töös olevad seadmed saavad sellekohast tööd piisavalt.

Avariitoite diiselgeneraatorite korraliste hoolduste juures tavaliselt:

•Vahetatakse õli ja õli- ning kütusefiltrid kord aastas, kui mootori tootja pole viidanud konkreetsele õlimargile ja 2 aastasele vahetusvälbale

•Vahe tatakse jahutusvedelik 2 aasta järel või 5 aasta järel, kui kasutatakse nn. “longlife” jahutusvedelikku mis ongi selliseks välbaks ette nähtud. Vahetuse põhjuseks on see, et kuumas reservis oleva masina jahutusvedelik kaotab oma korrosioonitõrje manused

•Vahetatakse aku 5 aasta järel, sest siis on aku oma mahtuvusest palju kaotanud. Kui ruumi temperatuur on seisva diiselgeneraatoriga kõrge, siis võite aku vahetusajast võtta maha 1 aasta iga 5°C eest mis ületab 20°C

•Vahetatakse õhufilter kui seda näitab vaakumindikaator

Klappide reguleerimine ja muud mootoriga seotud hooldus on juba mootori põhine ja sõltub tootja ettekirjutustest.

Öeldakse, et 95% mitte käivitumistest on põhjustatud akust ja 95% probleemidest on lahendatavad telefonitsi. Ärge häbenege kasutada oma kontakte diiselgeneraatori tarnijaga, tarnija on reeglina alati valmis nõu andma mida järgmisena teha.


Teostame erinevate diiselgeneraatorite ümberehitust, kui tarnitud seade ei vasta teie nõudmistele.

Juhtautomaatika vahetuseks kasutame juhtpaneele - ComAp või SELCO või CRE